Statele Unite vor să se protejeze de importurile ieftine din China prin creșterea tarifelor comerciale, dar politica izolaționistă a Washingtonului provoacă alarmă la Bruxelles, notează postul german de televiziune N-TV.

Georgiana Arsene

Disputa comercială dintre SUA și China atinge un nou nivel care ar putea afecta și industria europeană.

Marți, președintele Joe Biden a impus noi tarife vamale la importurile din China în valoare de aproximativ 18 miliarde de dolari. Taxe mai mari vor fi impuse pentru semiconductori, baterii, panouri solare și minerale de importanță strategică. Anterior fusese deja anunțat că vor fi majorate tarifele pentru oțel, aluminiu și, mai ales, pentru mașinile electrice. Este pentru prima dată când guvernul american înăsprește semnificativ restricțiile comerciale impuse de predecesorul lui Biden, Donald Trump.

În timp ce SUA își închide tot mai strâns piața, în Europa cresc îngrijorările legate de un efect de propagare periculos. Creșterea barierelor comerciale ar putea spori presiunea asupra companiilor europene, pe măsură ce exportatorii chinezi se orientează din ce în ce mai mult către piața UE. Asociația germană a industriei inginerești se teme, de asemenea, de acest efect.

Produsele concurente chinezești se află deja pe piață în aproape toate sectoarele industriale germane și sunt oferite la prețuri cu mult sub nivelul normal al pieței. În acest sens, Germania este deosebit de periclitată. Ea cedează în favoarea Chinei un număr tot mai mare de industrii-cheie în care deținea cândva o poziție dominantă. Exportatorii chinezi de mașini, produse chimice și echipamente electrice au acum mai mult succes decât exportatorii germani pe piața mondială.

De asemenea, companiile chinezești câștigă din ce în ce mai mult cotă de piață în Europa, «terenul de origine» tradițional al companiilor germane, explică Jasmin Gröschl, economist european la Allianz Trade.

În UE, zece din unsprezece industrii germane și-au redus cota de piață la export în ultimii zece ani, a spus expertul.

Pe aceeași temă:

Cel mai mare constructor auto din Germania trece în mâinile chinezilor

„Nu este profitabil să muncești” – ucrainenii din Germania au explicat de ce preferă să stea pe ajutoare sociale

Profitul Volkswagen a scăzut cu aproape 22 de procente

Linder: Germania nu are nevoie de serviciul militar obligatoriu, este deja în criză de forță de muncă

Rămâneți la curent cu informațiile pe care alții NU vor să le știți!

Pagina de Facebook: https://www.facebook.com/inprimalinie.org

Canalul de Telegram: https://t.me/inprimalinieorg

Canalul de Youtube: https://www.youtube.com/@inprimalinienews

Vk: https://vk.com/georgiana.arsene

Tik Tok: https://www.tiktok.com/@in.prima.linie

Twitter: https://twitter.com/inprimalinie

Instagram: https://www.instagram.com/inprimalinienews/