File de jurnal. Florentin Pandele


Georgiana Arsene

Dragă jurnalule,

Sunt aşa de fericit încât nu am stare, îmi vine să caftesc pe cineva, să fac mişcare, să mă bucur… Sunt plin de iubire şi de viaţă. Şi, mai ales, sunt un bun creştin. Aprind mereu lumânări şi fac poze în biserică, alături de soţia mea, Gabi.

Doamne, cât m-am rugat să o am alături pe Gabi, numai Tu ştii! Am dat la acatiste din bani publici de am uitat de mine. Dar a meritat. Într-o zi mi-a furat un sărut şi-a plecat. M-a lăsat plângând ca un copil, mi-a aprins inima, mi-a furat dragostea şi m-am întrebat ce fac cu viaţa mea. Până când am luat-o de nevastă şi ne-am înmulţit, aşa cum a poruncit Domnul. pandele

Mi-am amintit de tot acest amalgam de senzaţii când băieţii de la presă mi-au luat interviu mie şi lu Gabi, în seara de Paşti în catedrala din Voluntari. Am recunoscut în faţa lumii şi a arhanghelilor că noapte de noapte, după ce m-am cuplat cu Gabi, mă trezeam speriat şi, văzând-o cum respiră liniştită lângă mine-mai puţin când o cuprinsese o viroză şi horcăia- mă ciupeam de bucurie. Aveam numai vânătăi pe picioare şi pe mâini, că eu sunt forţos, când fac un lucru, îl fac temeinic. Aşa şi cu ciupitul.

De multe ori, nesigur fiind pe sentimentele ei pentru mine, o întrebam cu ce am atras-o. Doamne, speram să nu spună că cu şemineu’! Şi n-a spus asta, mitititca! Nu. A spus că a atras-o la mine religiozitatea. Păi, da, sunt un om credincios, niciodată miercurea şi vinerea nu mă uit după femei, mă închin mereu şi am maldărul de cruci la maşină. Ascult şi Trinitas.

Am râs io de Nuti când a cântat la petrecerea de „om liber” a lui Băsescu, dar numai inima mea sensibilă ştia că rezonez. Şi acum, când scriu cu MB – că intru în depresie dacă scriu cu pix Bic- fredonez: „Şi fără tine-mi va fi greu/Râd şi plâng şi te strig aiurând/Afară-i soare, e nor sau e vânt/ Din somn mă trezesc şi tresar speriat/Dar nu-i nimic, doar am visat…”

Sursa foto: Evz.

Lasă un răspuns

