Grigore Cartianu, „teroristul” literaturii universale


Georgiana Arsene

Dupa ce la Revoluţie „s-a bătut” cu teroriştii, jurnalistul şi scriitorul Grigore Cartianu s-a luat la trântă cu literatura universală. Cu o ură viscerală pe ruşi, ce transcende fizicul său neobişnuit cu deodorantele, după cum spunea Giovani Becali într-o dispută cu Cartianu, Gregoar face praf romanul „Idiotul” al lui Dostoievski. Luând de bună o imagine de pe net, în care sub titlul cărţii era aşezată poza lui Tăriceanu, Gregoare scoate din gândirea mustind a sevă creatoare următoarea cugetare, pe care Moise a decis deja să o tipărească pe Tablele Legii: „Dostoievski a pus titlul, poza s-a impus de la sine”. dosto

Cartianu dă încă o palmă cu piciorul Rusiei, prin aducerea în derizoriu a lui Dostoievski, acest reprezentant marcant al culturii ruse. De, Cartiene! „Gândirea precară este un handicap„.

Voi încheia acest material, atât de simplist desprspre un personaj atât de complex ca Cartianu cu un citat din sine: „Mamă, mamă, ce cărţi am în cap!… Îmi place enorm presa, o fac cu pasiune, nu voi dispărea niciodată complet din peisajul ei, dar cărţile mă subjugă cu totul. Deocamdată, nevoile sociale mă ţin captiv în Bucureşti, dar într-o bună zi îi voi spune adio! Dacă aş prinde peştişorul de aur, l-aş ruga să-mi îndeplinească o singură dorinţă: să-mi aducă un Mecena care să-mi vegheze financiar liniştea creaţiei. Cred că ar face o bună investiţie – şi Mecena, şi peştişorul…”

 

Lasă un răspuns

