Invatam ceva din lupta orgoliilor?


Aceasta postare se adreseaza unui numar restrans de persoane care, la un moment dat, au lucrat impreuna. Mai mult sau mai putin impreuna, mai mult sau mai putin pe cont propriu, cert este ca ne adunam in fiecare zi sub acelasi acoperis. Si faceam acelasi lucru: scriam.

Dar de la pasiunea scrisului si a culegerii de date, a prelucrarii informatiilor furnizate de surse si pana la lupta pentru putere nu a fost decat un pas. Mic, aproape insesizabil. Si o parere. Care a generat totul.

Ce vreau sa scriu acum nu este o confesiune. Este doar un remember. Este doar o poveste despre cum a fost si nu despre cum putea sa fie. Este despre o vreme in care doua orgolii s-au intalnit si au luptat pana la epuizare. A lor si a celor din jur.

Batalia se ducea pe toate planurile. Iar victime au cazut tocmai acei inocenti care, la un moment dat, au crezut cu tarie intr-o idee si in capacitatea de a schimba lucrurile. Poate chiar in prietenie.

Victima a cazut chiar persoana care a ocupat functia pe care eu speram sa o obtin. In fond, aveam toate meritele. Dar nu. Priveam lucrurile unilateral. Imi lipsea tocmai ceea ce era mai important: obedienta.

Firea mea nestapanita, incapatanarea si dorinta de afirmare, toate acestea s-au dovedit a fi impedimente. Aparent. In fond, eu am invatat multe. Si nu regret o clipa ca nu am fost un yes man. Nici acum nu sunt.

Nu voi uita niciodata intalnirile grupului loial mie, discutiile purtate si toate starile prin care treceam cu totii. Nici discutiile de la cafea, nici episodul din iarna, legat de hotararile Consiliului Local-prietenii stiu ce spun-nici macar florile primite de ziua mea.

Dupa atata timp, imi pare rau doar de fata aia care, iesind pe usa, mi-a spus: „Speram sa fim prietene…”

Concluzia? „Razboiul cu el e fascinant…”

P.S. Ultima replica ii apartine unui barbat, fost redactor sef adjunct, jurnalist de investigatii.

 

Lasă un răspuns

