Vineri, eu sunt alaturi de invatatoarea Ionela Voicu! Tu esti?


Intrebarea de mai sus nu este un apel la aruncat cu bani sau cu sms-uri taxate cu 2 euro. Apelul este unul la demnitate si normalitate intr-o tara in care valorile sunt inversate.

Ionela Voicu este invatatoare, directoar ea scolii din localitatea Cislau, judetul Buzau. Ce o face, insa, speciala, nu este faptul ca si-a incercat norocul-si si-a fortat toti neuronii-pentru a participa cum se cuvine la examenul pentru postul de inspector scolar general, ci faptul ca una dintre candidate, Geta Burducea, care a picat examenul este, acum, inspector scolar general! Asta in conditiile in care notele Ionelei sunt mult mai mari decat ale contracandidatilor sai. Detalii despre caz gasiti aici, aici si la o simpla cautare pe Google.

Dezamagita si dorind sa isi gaseasca dreptatea, dupa luni intregi de zbucium, Ionela Voicu a decis sa protesteze. Iata mesajul postat pe contul sau de Facebook. Furie, dezamagire, neputinta in fata unui sistem care pare imposibil de daramat, acestea sunt trairile pe care invatatoarea le exprima in cateva randuri. „Am crescut avand in minte dictonul „Ai carte, ai parte! ” Pana acum, nicio persoana, niciun eveniment nu l-au contrazis! Am invatat, am muncit si am obținut ce am meritat. Participarea mea la concursul pentru postul de inspector scolar general a rasturnat acest sistem de valori. Ionela Voicu
Pentru a putea fi convingătoare când incerc sa le transmit copiilor mei ca „Invatatura e-o avere ce nimeni nu ti-o poate lua” si pentru ca am convingerea ca putem schimba ceva, am decis sa ader la protestul organizat de cativa parinti si profesori buzoieni vineri, 11 septembrie, la sediul Ministerului Educatiei si Cercetării Stiintifice.
Scopul acestui protest este atentionarea opiniei publice si a factorilor de decizie asupra neregulilor care au fost semnalate in cadrul acestui concurs, a implicarii politicului, cat si manifestarea nemulțumirii noastre referitoare la mentinerea in functie a actualului inspector scolar general al ISJ Buzau, care a picat de doua ori acest concurs. Va invit, pe toti cei care vreti sa protestanți demn si decent, să fiți alaturi de noi!

Ionela Voicu este mama. Se adreseaza parintilor si viitorilor parinti care stiu ca singurul mod in care putem avea o societate sanatoasa este sa avem grija de educatie. De valori. De oamenii valorosi din jurul nostru.

Din momentul publicarii acestui articol, mai multi parinti mi-au spus ca nu isi doresc ca in fruntea invatamantului sa fie, citez, „o repetenta”.

Initiatorul protestului face un apel la demnitate si solidaritate.

Lasă un răspuns

