Apa si romanul, doi dusmani eterni.


In folclor exista numeroase ziceri despre apa. Una dintre ele suna cam asa: „Apa nu e buna nici in cizme”.

Tot despre relatia romanului cu apa citeam azi un articol aparut in Adevarul in care se spune ca romanii, multi la numar, sufera de ablutofobiei, adica le este frica sa faca baie. O doamna psiholog care si-a dat cu parerea zicea ca, potrivit statisticilor, aceasta boala se intalneste predominant in randul femeilor.

Pauza sa imi potolesc revolta stomacului, care vrea sa scoata afara felia de pandispan pe care abia am mancat-o. Deja imi amintesc, mai ceva ca Proust, mirosurile greu de suportat din tramvaiele bucurestene si din autobuze, in special dimineata, la pranz si seara. Adevarul este, dupa parerea mea, altul: omul care nu se spala este un nesimtit. Punct.

Oricum, nu cred ca boala este motivul pentru care, tot potrivit statisticilor, un roman consuma, anual, doar patru sapunuri si doua tuburi de pasta de dinti-dar bere la pet fara numar-asta e concluzia mea. Sunt romani care fac baie „generala” numai sambata. Am cunoscut din astia si recunosteau cu mandrie ca au acest obicei.baie

Am cunoscut copii care s-au speriat de apa calda. Si nu, nu stateau in creierii muntilor, ci intr-o zona centrala a Bucurestiului. M-am oripilat si am ramas asa.

Si totusi… Mai dati-o dracului de treaba, frate, si spalati-va!

Lasă un răspuns

