Ganduri amorfe


E cald. Atat de cald, incat am impresia ca pamantul urmeaza sa se topeasca, sa se transforme intr-o pasta de culoarea chihlimbarului si apoi sa se reorganizeze pe alte paliere, cu noi reguli. De ce de culoarea chihlimbarului? N-am idee, poate si pentru ca o aseman cu mierea sau poate pentru ca, atunci cand vorbesc de o pasta, de o structura lichida si cremoasa, gandul ma duce instant la culoarea chihlimbarului.

E prea cald sa mai concretizez ceva si prea liniste sa mai fac zgomot cu gandurile mele bezmetice care, neavand alta treaba acum, se preschimba in cuvinte fara de inteles, care dau impresia unui joc absurd al hazardului.r2

Mi-e foame de lectura. As citi ceva care sa ma scoata din cotidian. Imi aduc aminte ca nu multe carti au reusit sa imi dea aceasta stare. De fapt, am in minte un episod destul de vechi, dar destul de bine conturat in structura mea emotionala, acela al inceputului lecturarii primului volum din „Razboi si pace”. Incepuse o furtuna si mie nu imi pasa, stateam in camera mea si eram partasa la actiunea romanului. De regula zgomotul ploii si al tunetului, care parca rupe cupola cereasa in mii de bucati, ma distrage de la citit. Nu si de aceasta data.r1

Deci eu nu caut o carte anume sau un anume autor, caut sa regasesc, inca din primele randuri, acea senzatie de abandonare in lectura, in lumea imaginata de un el sau o ea, in prezent sau, dimpoitriva, in lumi demult apuse sau, cine stie, in vreun viitor probabil sau imposibil de imaginat.

„La capatul lumii si in tara aspra a minunilor” de Haruki Murakami a avut acelasi impact puternic asupra mea.

Voi ce imi recomandati?

Lasă un răspuns

