Andreea Raicu, de la chiloti la iluminare


Pe zi ce trece imi dau seama ca pierd vremea incercand sa fac lucruri serioase cand, de fapt, as putea foarte bine sa imi castig existenta vanzand oamenilor iluzia fericirii, linistii si a cunoasterii sinelui. Am terminat Filosofia si lucrul asta nu ar fi, zic eu, foarte complicat, mai ales ca multi dintre cei care apeleaza la asemenea indivizi, meniti sa te scoata din starea de spleen, nu au o pregatire serioasa. Deci, un pic de impostura si ceva talent de povestitor, putina charisma si un pic de incredere in fortele proprii reprezinta o parte din reteta succesului.

Pentru ca nu este suficient sa le ai pe astea daca nu te promoveaza nici dracu si ajungi sa pui afise pe stalpi, in speranta ca vine cineva sa ii arati tu calea spre adevar si lumina.

Andreea Raicu face parte din prima categorie, aia de a avut si are parte in continuare de promovare. Ea tine si un curs, Mindfulness, prin care zice ca ne invata sa traim in prezent. Aceste cursuri vin, se pare, ca urmare fireasca a cunoasterii de sine de care a avut ea parte. Deci avem de-a face cu un spirit nelinistit, aflat mereu in cautarea adevaratului eu. Si, ca un adevarart guru de dive, Raicu vorbeste in citate. Ale lui Osho, ca doar nu ale lui Gandhi.ar1

Intr-un interviu acordat Adevarul – ce spuneam eu despre sansa promovarii si a statului pe margine daca esti un no name si nu ai aparut in prealabil in chiloti in reviste -, Raicu afirma ca „Obiceiul este sa te trezeşti dimineata, esti nervos pentru ca esti foarte obosit, primul lucru pe care il faci e sa te uiti la telefon, saă vezi ce se intampla, ce stiri ai mai primit, cine ti-a mai scris, apoi mananci repede-repede, daca mai apuci, pleci si dupa zece minute iti dai seama ca nu stii daca ai incuiat usa sau nu si te macina pe interior in timp ce tu esti in drum spre birou si te gandesti: am inchis, nu am inchis, pe cine sa sun sa verifice. Toate aceste lucruri se intampla pentru ca nu esti prezent si Mindfulness te ajuta sa te conectezi la aceste lucruri si, nemaiavand aceasta presiune a timpului si a oamenilor din jur, esti mult mai relaxat, mult mai creativ, ai o memorie mai buna, nu mai esti atat de obosit. De multe ori treci dintr-o camera in alta sa cauti ceva si cand ajungi nu iti mai amintesti de ce esti acolo, pentru ca mintea ta zboara intr-un milion de locuri si este un labirint continuu in care te pierzi si din care nu iesi niciodata, iar Mindfulness-ul te ajuta sa-ti faci claritate in minte. Ne plangem continuu ca nu avem timp de nimic si cu atat mai mult pentru meditatie. Osho spunea ca „daca ai timp sa meditezi, mediteaza 20 de minute, iar daca nu ai timp, mediteaza o ora.“osho

Din punctul meu de vedere, si nu numai-iar aici ma refer la oameni cu pregatire medicala-situatia descrisa mai sus de Raicu indica o persoana cu sindrom burnout, caracterizat, printre altele, de oboseala generalizata si probleme de concentrare.
Raicu devine pentru problemele emotionale ceea ce Olivia Steer este pentru partea de imunologie: o experta de doi bani.
Personal, am avut perioade solicitante, in care, din pricina oboselii, eram destul de irascibila, plangeam usor, aveam probleme de concentrare. Din pacate sau din fericire pentru mine, eu nu am stat sa sap in fiinta mea si sa ma analizez pana la ultima celula, ci, la sfatul farmacistei, am inceput sa iau Bilomag Forte. Si, ghici ce? Mi-am amintit unde puneam cheile sau daca am inchis usa. Adica m-a ajutat.
Nu neg ca unele probleme nu trec atat de usor precum mi s-a intamplat mie. Fiecare are povestea sa, durerile sale, bucuriile si implinirile sale. Dar nici nu cred ca este o solutie aruncarea cu capul inainte in speranta ca un alt om – ca mine, ca tine – va reusi sa te ajute sa gasesti calea spre lumina.
In incheiere nu vin cu un citat din Osho. Nici macar cu unul din Gandhi, ci cu ceva de-a dreptul vulgar, dar care se potriveste situatiei de fata: „Oamenii nepasatori dau sfaturi de …”. Parca Parazitii.
Lasă un răspuns

