Poţi să fii tu, indiferent ce ar presupune asta?


happy bunny meTrăim într-o societate a paradoxului, în care, deşi, aparent, se promovează ideea de a fi tu însuţi, cerinţele sunt total pe dos. Şi, evident, din dorinţa de a nu deveni un outsider, te conformezi şi ajungi, uşor-uşor, să îţi pierzi identitatea şi să îţi cauţi valoarea raportându-te la seturi de norme şi itemi impuşi de o serie de indivizi deveniţi, în timp, doar exponenţii gândurilor şi ideilor unei societăţi incapabile să acepte individualitatea.
Există domenii de activitate în care individualitatea este un defect, un handicap, o boală periculoasă, iar cei aflaţi în fruntea piramidei vor face orice pentru îndepărtarea „inamicului”.
În urmă cu ceva vreme scriam un pamflet despre oraşul-martir Buzău în care precizam faptul că acela este locul în care orice om cu iniţiativă este automat pus cu botul pe labe. Şi nu greşeam. Întâmplător sau nu, mi-am dat seama că sunt mulţi oameni, plecaţi din zona martiră din pricina nealinierii la „standardele” bolnave ale zonei.
Acum câţiva ani, m-am întâlnit în metrou cu o cunoştinţă. Îmi plăcea să îl tachinez numindu-l procesoman, deşi omul se lupta cu tentaculele mafiote din municipiu de ani buni, fără sorţi de izbândă. Discuţia, care a durat mai puţin decât timpul scurs între staţia Dristor şi Muncii, mi-a arătat că, în lupta cu boala socială, nimic nu învinge. Şi nimeni. „M-am mutat în Ploieşti, ştii şi tu bine ce e în Buzău şi că nimic nu se poate acolo”, mi-a spus acesta.
De multe ori, în relaţiile cu ceilalţi, mă întreb dacă este bine sau nu să încerc să fiu eu sau să las o perioadă de timp să treacă până când, familiarizaţi unii cu ceilalţi, să dăm deoparte măştile şi să încercăm, pe cât posibil, să fim noi înşine. Pentru că, aşa cum spuneam la începutul articolului, societatea în care trăim ne vrea „tunşi, roackăre!”
Vă întreb: câţi aveţi curajul să fiţi voi înşine şi, mai ales, cu ce preţ?

Lasă un răspuns

