Trasu-n poză e doar pentru pirande. Din păcate…


Răsfoind presa locală din Buzău, mi-a sărit în ochi un articol despre profesorul Constantin Coman, directorul sau, mai bine spus, fostul director al Liceului Pedagogic din oraş. Pe care l-am cunoscut, fiindu-mi profesor de istorie pe vremea când mă pregăteam să devin cadru didactic. L-am admirat pentru ambiţie, dar şi pentru felul său de a fi: simplu, direct, amical. Nu ne-a tratat niciodată „de sus”.
Azi am constatat că nu m-am înşelat în privinţa sa. Demisia pe care şi-a dat-o din funcţia deţinută mulţi ani îmi dă putere să cred că în lumea asta mizeria umană încă nu a cuprins tot Pământul.
Şi, mă întreb acum, cu un gust amar, de silă şi uşoară deznădejde: de ce asemenea oameni nu merită un minim respect din partea aleşilor? A celor care au ajuns acolo, sus, şi datorită votului dat de oameni precum profesorul Coman? images
Oare munca sa, dăruirea şi tenacitatea cu care s-a luptat ca Liceul să îşi păstreze profilul nu a meritat măcar un tras în poză şi o postare pe Fb? Se vede treaba că nu.
Pentru că onor aleşii neamului, o dată ajunşi la Bucureşti, locul unde se dă ora ezactă – scriu aşa, să înţeleagă şi parlamentarii noştri – ei sunt preocupaţi doar de cum să dea bine şi să facă alianţe, să devină imuni până şi la bunul simţ.
Cazul ţigăncii care a înapoiat portofelul este, în sine, un lucru bun. Dar, punând în balanţă, faptele profesorului Coman şi gestul femeii, consider că primul merita respect.
Mulţumesc pe această cale politicienilor buzoieni şi nu numai care ştiu, ca nimeni alţii, să dea un şut teribil oamenilor valoroşi!

Lasă un răspuns

