Schimbarea clasei politice, între mit şi aplicabilitate


Românul e un paradox în sine: îi place noutatea, dar şi vechiul, iar acest lucru se observă, cu precădere, în perioadele electorale, când pune ştampila pe un candidat. Atunci când acel candidat are şi o odraslă care intră în politică, lucrurile se simplifică, creându-se adevărate dinastii.

Este şi cazul tinerei speranţe a politicii româneşti, buzoianul social-democrat şi deputat Adrian Mocanu, înalt ca brazii şi dârz ca Sfinxul din Carpaţi. Acesta vorbeşte, într-un interviu pentru ziarul Adevărul, despre traseul său în politică, despre reuşite şi biserici, adică despre tot ceea ce Eminescu sintetiza atât de plastic spunând „cum din chaos face mumă, iară el devine Tatăl”.

Reproduc mai jos ceva din gândirea abisală a acestui politician, omul care va duce ţara pe noi culmi de progres şi civilizaţie. Replicile lui Adrian Mocanu, date spre învăţătură şi păstrare posterităţii, sunt adevărate izvoare de înţelepciune. Dar, după cum spunea poetul, eseistul şi jurnalistul bengalez Bankim Chandra Chattopadhyay, „Nu te strădui să-ţi arăţi înţelepciunea! Dacă ai înţelepciune, ea se va exprima singură, fără să depui nici un efort.” Sau, mai pe româneşte şi mai aplicabil în cazul junelui Mocanu, „dacă tăceai, filosof rămâneai”.

“Domnule, esenţial e să ai şi nişte studii, asta voiam să spun”.

“Am crezut în social-democraţie, n-am mai crezut în Ion Vasile. Nu mă lăsa să-mi desfăşor activitatea să mă duc să mă întâlnesc cu oamenii. Când un om are o vârstă, e greu să te înţelegi cu el. Tu poate ai altă putere de muncă, te urci în maşină şi te duci la un hram de biserică, la ceva. Pe el asta îl deranja”.

“Dreapta ştiţi ce înseamnă? Să am eu atât de mulţi bani încât să-i dau şi ăluia să trăiască şi el bine. Noi nu avem în primul rând educaţia asta. De asta sunt în PSD, partid de stânga”.

“Care sunt realizările pe care le-aţi avut în cei patru ani de mandat?
Păi să vă iau cu câte biserici am ajutat şi am…?”

“Trebuie să facem ceva. În localitatea Săpoca, unde, aţi văzut, s-a intrat şi în Cartea Recordurilor cu cea mai mare salată din lume…“

Alte exemple de înţelepciune marca Adrian Mocanu găsiţi aici: Şansa Buzoiană.

Lasă un răspuns

